Під Покровом Твоїм

 

Свято Покрови Пресвятої Богородиці зустріли учасники першого іконописного сімпозіум- пленеру на Закарпатті. В живописному місці селі Велятино, Хустського району в гостинній садибі "Будинок художника" Люби та Василя Комішак, що розташована поблизу туристичного комплексу "Теплі води", який стає все більш популярним серед туристів завдяки унікальним гарячим термальним басейнам та мінеральним джерелам.

Вже більше 20-ти років на чолі з керівниками мистецького об'єднання " Обрій-Карпати" Йосипом Блецка та Сергієм Галаєм проводяться живописні сімпозіуми-пленери на Закарпатті та Гуцульщині. Цього року, з Божою поміччю, втілився задум організаторів першого сімпозіум-пленеру за участю іконописців. Учасники з Києва, Харкова, Львова, Луцька, Івано-Франківська прийняли участь в цій події. На протязі двох тижнів митці працювали,  оздоровлювались в термальних басейнах, спілкувались, обмінювались досвідом під час вечірніх симпозіумів. Затишна  садиба, гостинність та закарпатська кухня створювали невимушену атмосферу.

Також під час екскурсійних поїздок учасники пленеру знайомились з місцевими пам'ятками та культурою.


Хустщина славетна унікальною архітектурою дерев'яних церков. Саме в цьому районі Закарпаття розташована група так званих мармароських готичних церков середини 17 -кінця 18 ст., які не мають аналогів в Україні та є візитівкою хустщини.

Це церква Св.Михаїла (1668р.) с.Крайникове, Св. Миколая (1703р.) с.Сокирниці, Св. Миколая (1779 р.) с. Данилово та Св. Параскеви (1751р.) с. Олександрівка. Учасники сімпозіуму-пленеру відвідали ці пам'ятки сакральної архітектури. Також митці ознайомились з пам'ятками міста Хуст, розташованому на правому березі ріки Тиса. Хустський Замок, чешське містечко, та унікальна середньовічна, нині реформаторська, церква Св.Єлизавети в якій збереглися фрески першої половини 15 ст.

Надзвичайно важливим для сучасного митця є дослідження власної культурної спадщини, взаємодія з іншими художниками та представниками інших іконописних шкіл, спільна виставкова діяльність. Все це безперечно принесе плоди та вплине на подальший розвиток українського іконопису.


        Ірина Богданова, куратор.



Опубліковано 24.11.2016